Opuscard
Stará karta Opuscard je nosičem jednodenní či vícedenní Časovky a Síťovky a slouží i jako elektronická peněženka. Od 1. 9. 2023 již na ni není možné zakoupit nový časový kupón.
Kartu však není třeba hned měnit.
Časovka a Síťovka zakoupená do 31. 8. 2023 (s možností volby platnosti až 60 dní dopředu) bude funkční až do konce platnosti kupónu.
Pro nové Časovky a Síťovky je potřeba využívat jiný identifikátor (např. Idolku, Opuscard+, platební kartu, Lítačku, In Kartu).
Do konce platnosti karty staré Opuscard, tedy i po 1. 9. 2023, bude nadále možné využívat funkci elektronické peněženky pro výhodnější nákup papírových jednotlivých jízdenek.
Jak rozpoznáte novou Opuscard+ od staré Opuscard:
Nová karta Opuscard+
(identifikátor) je celá bílá a orientovaná naležato. Fotografii najdete vlevo.
Stará karta Opuscard
(nosič) je červeno-černá a orientovaná na výšku.
Změna je snazší, než si myslíte.
Zpět na přehled změn a identifikátorů IDOL.
Nejčastější otázky
Opuscard slouží jako identifikátor jízdného do konce platnosti karty, resp. Časovky a Síťovky. Také ji můžete i nadále využívat jako elektronickou peněženku.
Opuscard karta je osobní a anonymní. Osobní karta je určena pro Časovku, Síťovku i jednotlivé jízdenky a je nutné mít registrovaný účet včetně fotografie. Anonymní karta je určena pro turisty či občasné cestující a lze ji využívat jako elektronickou peněženku nebo identifikátor jednotlivého jízdného.
Nepotřebujete. Až do konce platnosti můžete Opuscard využívat jako elektronickou peněženku. Na nahrané Časovky a Síťovky můžete jezdit do konce jejich platnosti. Následně si zvolíte, jaký identifikátor jízdného si zvolíte místo Opuscard: mobilní aplikace Idolka, platební karta, In Karta, Lítačka nebo nová Opuscard+. Vše snadno zařídíte v e-shopu IDOL.
Osobní karty Opuscard už nyní nevydáváme, jsou nahrazeny novými identifikátory nebo kartou Opuscard+.
Anonymní Opuscard pořídíte na kontaktních místech IDOL.
Ne, toto již není možné. Pro nákup Časovek a Síťovek si můžete zvolit aplikaci Idolka nebo jiný identifikátor jízdného, např. platební kartu, novou Opuscard+ aj.
Ano, Opuscard můžete dobíjet a používat jako elektronickou peněženku, a to až do konce platnosti karty. Dobití je možné u řidiče nebo na kontaktních místech IDOL.
Pokud máte na Opuscard dobitou elektronickou peněženku, stačí u řidiče nebo na samoobslužném terminálu vybrat požadovanou jízdenku a zaplatit kartou Opuscard. Jízdenka je nahraná na kartu.
Cestující předloží Opuscard řidiči nebo průvodčí, který jízdenku elektronicky nasnímá. Tato informace se zobrazí na kontrolním zařízení.
Kartou Opuscard jako elektronickou peněženkou můžete samozřejmě zaplatit i za papírové jízdenky, které jsou vždy přestupní. Takto pořízené jízdenky jsou za zvýhodněnou cenu. Papírové jízdenky jsou i nadále dostupné u řidiče.
Na Opuscard lze nahrát pouze jednu elektronickou jízdenku, nicméně lze z elektronické peněženky koupit jízdenky i pro spolucestující. Takové jízdenky budou papírové a vždy přestupní.
Ano, samozřejmě všude tam, kde jsou přijímány platební karty, můžete využít Opuscard+ jako elektronickou peněženku, tj. u řidiče, na pokladně ČD, u průvodčích železničních dopravců v IDOL nebo kontaktním místě IDOL.
Ano, v případě dobité elektronické peněženky je to samozřejmě možné, stejně jako platba za jakékoliv další jízdné.
To možné není, Časovka i Síťovka můžou být v jednom okamžiku pouze na jednom identifikátoru. Je však možné kupóny převádět z jednoho identifikátoru na jiný, a to v e-shopu nebo na kontaktním místě IDOL.
Časovku i Síťovku si v e-shopu můžete převést na jiný identifikátor. V případě žádosti o vyplacení poměrné části hodnoty Časovky nebo Síťovky z tohoto identifikátoru je nutné zaslat vyplněný formulář z webu www.iidol.cz na e-mail info@korid.cz. Částka je vrácena na účet cestujícího. Při žádosti o vyplacení v hotovosti je nutné navštívit kontaktní místo IDOL.
Zůstatek na elektronické peněžence Opuscard je možné převést na Opuscard+ nebo vyplatit v hotovosti. Je nutné navštívit kontaktní místo IDOL.
Blokaci je možné provést na e-shopu, webu mojeopuscard.cz, na zákaznické lince +420 488 588 788, vyplněním formuláře na www.iidol.cz nebo na e-mailové adrese info@korid.cz. Samozřejmě můžete navštívit osobně jakékoliv kontaktní místo IDOL.
V případě reklamace nás, prosím, kontaktujte na zákaznické lince +420 488 588 788, vyplněním formuláře na www.iidol.cz nebo na e-mailové adrese info@korid.cz.
V případě reklamace prosím navštivte kontaktní místo IDOL, kde obsluha nefunkčnost prověří. Pokud je poškození mechanické, není reklamace možná a je potřeba požádat o kartu novou za poplatek dle ceníku. Jestliže je reklamace nefunkční karty uznána, výměna je zdarma.
Vaše příjmení je vytištěné na kartě, takže musíte požádat o výměnu karty (viz Výměna karty).