Opuscard+
Pokud jste si zvolili jiný identifikátor jízdného (Idolka, platební karta, In Karta, Lítačka), novou Opuscard+ si pořizovat nemusíte!
Nová osobní karta Opuscard+ s fotografií přebírá veškeré funkce původní karty a přidává něco navíc.
Je identifikátorem vícedenní Časovky a Síťovky. Časový kupón k ní přiřadíte na kontaktním místě nebo přes e-shop z pohodlí domova.
Po nabití finanční částkou slouží i jako elektronická peněženka (nelze nabíjet přes e-shop).
Kartu Opuscard+ snadno pořídíte přes e-shop nebo na kontaktních místech OPUSCARD.
Vystavení karty trvá až 30 dní. Vůbec nemusíte čekat ve frontách, zašleme vám ji bez problémů i poštou. Na vybraných kontaktních místech výroba i na počkání.
Detailní informace naleznete na www.opuscard.cz.
Pořízení karty Opuscard+ můžete řešit až před koncem platnosti vašeho platného kupónu na staré Opuscard. Již dříve zakoupené kupóny se neruší a dojezdíte je do konce. Elektronickou peněženku lze na staré Opuscard využít až do konce platnosti karty.
Návod na přiřazení karty jako identifikátor zde
Jak rozpoznáte novou Opuscard+ od staré Opuscard:
Nová karta Opuscard+
(identifikátor) je celá bílá a orientovaná naležato. Fotografii najdete vlevo.
Stará karta Opuscard
(nosič) je červeno-černá a orientovaná na výšku.
Změna je snazší, než si myslíte.
Zpět na přehled změn a identifikátorů IDOL.
Nejčastější otázky
Opuscard+ slouží jako identifikátor Časovek a Síťovek. Také ji můžete využívat jako elektronickou peněženku.
Opuscard+ karta je osobní a anonymní. Osobní karta je určena pro Časovku, Síťovku i jednotlivé jízdenky a je nutné mít registrovaný účet včetně fotografie. Anonymní karta je určena pro turisty či občasné cestující a lze ji využívat jako elektronickou peněženku nebo identifikátor jednotlivého jízdného.
Nepotřebujete. Jako identifikátor jízdného si můžete místo Opuscard+ zvolit mobilní aplikaci Idolka, platební kartu, In Kartu nebo Lítačku. Pokud si přesto chcete novou Opuscard+ pořídit, lze to jednoduše i přes e-shop IDOL, a to až těsně před skončením platnosti Opuscard nebo vypršením platnosti Časovky nebo Síťovky nahrané na Opuscard.
Pokud nechcete využívat jiný identifikátor jízdného, jako např. mobilní aplikaci Idolka, pořídíte snadno novou kartu Opuscard+ přes e-shop IDOL. Zaregistrujete se, vložíte fotografii, vyberete si místo doručení a máte hotovo. Navštívit můžete samozřejmě i kontaktní místo IDOL.
Vystavení trvá standardně 21 dní. Při návštěvě kontaktního místa IDOL lze podle kapacit vystavit kartu i na počkání.
Při objednávání karty si vyberete buď zaslání poštou, nebo kontaktní místo IDOL, kde si kartu osobně vyzvednete.
Do e-shopu se musíte registrovat. Pokud však už máte účet z aplikace Idolka nebo PID Lítačka, lze se přihlásit do e-shopu IDOL stejnými přihlašovacími údaji.
Ne, kupón zůstává stále na původní kartě. Změnu můžete provést na e-shopu, v mobilní aplikaci Idolka nebo navštivte jedno z kontaktních center IDOL.
Pro přesun jízdného online musí být obě karty, původní i nová, přiřazeny ke stejnému účtu. Jízdné lze následně přesunout v sekci Moje kupóny. Přesun kupónu se projeví do 60 minut. Další služby vázané na předchozí kartu (např. čtenářský průkaz) je potřeba převést na novou kartu přímo u poskytovatele služby.
Ano. Jako identifikátor Časovek a Síťovek slouží mobilní apikace Idolka, platební karta, In Karta nebo Lítačka, ale také nová karta Opuscard+ (osobní). Kupón zakoupíte na e-shopu a vyberete si jako identifikátor Časovky nebo Síťovky novou kartu Opuscard+. Kupón také můžete zakoupit na samoobslužných automatech nebo na kontaktních místech.
Ano, Opuscard+ můžete dobíjet a používat jako elektronickou peněženku. Dobití je možné u řidiče nebo na kontaktních místech IDOL. Dobití není možné v e-shopu IDOL.
Anonymní Opuscard+ pořídíte pouze na kontaktních místech IDOL.
Pokud máte na Opuscard+ dobitou elektronickou peněženku, stačí u řidiče nebo na samoobslužném terminálu vybrat požadovanou jízdenku a zaplatit kartou Opuscard+. Přestupní papírovou jízdenku obdržíte u řidiče nebo průvodčího.
Cestující předloží Opuscard+ řidiči nebo průvodčí, který jízdenku elektronicky nasnímá. Tato informace se zobrazí na kontrolním zařízení. V případě nahrané Časovky nebo Síťovky se ukáží informace včetně fotografie držitele.
Kartou Opuscard+ jako elektronickou peněženkou můžete samozřejmě zaplatit i za papírové jízdenky, které jsou vždy přestupní. Takto pořízené jízdenky jsou za zvýhodněnou cenu. Papírové jízdenky jsou i nadále dostupné u řidiče.
Na Opuscard+ lze nahrát pouze jednu elektronickou jízdenku, nicméně lze z elektronické peněženky koupit jízdenky i pro spolucestující. Takové jízdenky budou papírové a vždy přestupní.
Ve vozidlech už není možné Časovku nebo Síťovku zakoupit. Můžete využít mobilní aplikaci Idolka nebo náš e-shop.
Ano, samozřejmě všude tam, kde jsou přijímány platební karty, můžete využít Opuscard+ jako elektronickou peněženku, tj. u řidiče, na pokladně ČD, u průvodčích železničních dopravců v IDOL nebo kontaktním místě IDOL.
Ano, v případě dobité elektronické peněženky je to samozřejmě možné, stejně jako platba za jakékoliv další jízdné.
Do svého účtu na e-shopu můžou studenti nahrát číslo svojí ISIC karty, čímž jim vznikne nárok na zlevněné jízdné. V případě ostatních zlevněných kategorií (důchodce, dítě, ZTP aj.) je potřeba navštívit kontaktní místo IDOL, kde na základě příslušných dokladů provede obsluha nastavení správné tarifní kategorie.
Ano, při přepravní kontrole se prokazujete nejen platnou jízdenkou, ale i dokladem, jako např. občanský průkaz, studentský průkaz apod.
To možné není, Časovka i Síťovka můžou být v jednom okamžiku pouze na jednom identifikátoru. Je však možné kupóny převádět z jednoho identifikátoru na jiný, a to v e-shopu nebo na kontaktním místě IDOL.
Časovku i Síťovku si v e-shopu můžete převést na jiný identifikátor. V případě žádosti o vyplacení poměrné části hodnoty Časovky nebo Síťovky z tohoto identifikátoru je nutné zaslat vyplněný formulář z webu www.iidol.cz na e-mail info@korid.cz. Částka je vrácena na účet cestujícího. Při žádosti o vyplacení v hotovosti je nutné navštívit kontaktní místo IDOL.
Blokaci je možné provést na e-shopu, webu mojeopuscard.cz, na zákaznické lince +420 488 588 788, vyplněním formuláře na www.iidol.cz nebo na e-mailové adrese info@korid.cz. Samozřejmě můžete navštívit osobně jakékoliv kontaktní místo IDOL.
V případě reklamace nás, prosím, kontaktujte na zákaznické lince +420 488 588 788, vyplněním formuláře na www.iidol.cz nebo na e-mailové adrese info@korid.cz.
V případě reklamace prosím navštivte kontaktní místo IDOL, kde obsluha nefunkčnost prověří. Pokud je poškození mechanické, není reklamace možná a je potřeba požádat o kartu novou za poplatek dle ceníku. Jestliže je reklamace nefunkční karty uznána, výměna je zdarma.
Všechny tyto funkce je potřeba na nové Opuscard+ znovu nastavit. Navštivte prosím kontaktní místo IDOL.
Vaše příjmení je vytištěné na kartě, takže musíte požádat o výměnu karty (viz Výměna karty).