Mobilní aplikace Idolka
Cestujte s Idolkou
Cestujte s mobilní aplikací ve vašem mobilu. Je to nejjednodušší způsob cestování, nákupu dlouhodobých Časovek a Síťovek i jednotlivých jízdenek za zvýhodněnou cenu. Nepotřebujete už žádnou kartu. Aplikace Idolka se stává jedním z hlavních identifikátorů jízdného.
Idolka umí také vyhledat vhodnou jízdenku i nejrychlejší spojení mezi zastávkami, které jsou obsluhovány spoji v IDOL. Nákup až 10 jízdenek do zásoby, Časovky i Síťovky v předstihu včetně přiřazení k vybranému identifikátoru, i to jde s aplikací Idolka.
Detailní informace naleznete na www.idolka.cz
Obecný návod na mobilní aplikaci stáhnete zde
Návod na vytvoření identifikátoru v aplikaci stáhnete zde
Nejčastější otázky
Idolka je mobilní aplikace, ve které si sami spravujete svůj účet. Je propojená s vaším bankovním účtem. Snadno si ji stáhnete z odkazů výše a je zdarma. Účet můžete spravovat nejen sobě, ale i celé rodině, a to prostřednictvím propojených účtů (podřízený a sdílený).
Idolka slouží jako identifikátor Časovek, Síťovek i jednotlivých jízdenek. Díky propojení s bankovním účtem funguje i jako peněženka.
Nepotřebujete. S mobilní aplikací Idolka si nakoupíte a zařídíte vše, co je k cestování v rámci IDOL nutné.
Ano, v aplikaci si vyberete z nabídky všech variant Časovek a Síťovek. Také si zde zvolíte identifikátor vašeho dlouhodobého kupónu. Dozvíte se zde i informace o zbývající době platnosti kupónu i platnosti jejich nosiče.
Po přihlášení do aplikace stačí vybrat požadovanou jízdenku a zaplatit platební kartou, kterou si můžete uložit pro příští nákupy. Takto pořízené jízdenky jsou za zvýhodněnou cenu. Platná jízdenka ukazuje čas zahájení platnosti, dobu platnosti a čas vypršení platnosti. Je zobrazena tarifní kategorie i pásma, pro která je jízdenka platná. Při aktivaci jízdenky je potřeba mít přístup k datům nebo být na Wi-Fi. Zakoupenou jízdenku aktivujete 1 minutu před odjezdem vašeho spojení.
JÍZDENKA JE BEZ AKTIVACE NEPLATNÁ!
Buď ihned – ve Shrnutí objednávky zvolíte možnost – Aktivovat ihned. Po zaplacení se ihned začne odpočítávat bezpečnostní čas 60 s a následně můžete vstoupit do vozidla. Jízdenka je aktivní a platná.
Později – při zakoupení jedné či více jízdenek ve Shrnutí objednávky zvolíte – Aktivovat později ručně. Po zaplacení se jízdenky uloží do záložky Jízdenky a jsou připraveny na pozdější aktivaci, kterou provedete zmáčknutím tlačítka „Aktivovat“ a volbou „Aktivovat nyní“ nebo „Aktivovat na čas“, kde zvolíte přesný čas pro platnost, tzn. už zde není odpočítávání bezpečnostních 60 s.
Nejrychlejší volba je, když si jízdenky nakoupíte do zásoby a následně už řešíte pouze jejich výběr a aktivaci v záložce Jízdenky.
JÍZDENKA JE BEZ AKTIVACE NEPLATNÁ!
Můžete si pořídit až 10 jednotlivých jízdenek. Po kliknutí na vybranou jízdenku máte možnost zvolit počet jízdenek. Můžete si zakoupit jízdenky do zásoby jen pro sebe nebo zakoupené jízdenky poslat někomu jinému, kdo má nainstalovanou aplikaci Idolka. Jízdenky pro skupinu může mít jedna osoba ve svém zařízení, podmínkou však je, že musíte cestovat společně.
Při aktivaci jízdenky je potřeba mít přístup k datům nebo být na Wi-Fi. Zakoupenou jízdenku aktivujete 1 minutu před odjezdem vašeho spojení.
JÍZDENKA JE BEZ AKTIVACE NEPLATNÁ!
Cestující aktivní jízdenku předloží ke kontrole řidiči nebo průvodčí. Pro kontrolu je určený originální kód jízdenky, QR kód a proměnlivý obrazec vlevo vedle QR kódu.
Do svého účtu můžou studenti nahrát číslo svojí ISIC karty, čímž jim vznikne nárok na zlevněné jízdné. V případě ostatních zlevněných kategorií (důchodce, dítě, ZTP aj.) je potřeba navštívit kontaktní místo IDOL, kde na základě příslušných dokladů provede obsluha nastavení správné tarifní kategorie.
Ano, při přepravní kontrole se prokazujete nejen platnou jízdenkou, ale i dokladem, jako např. občanský průkaz, studentský průkaz apod.
Využívání mobilního telefonu je absolutně bezpečné, k odcizení dat dojít nemůže. Revizor, řidič nebo průvodčí načte QR kód nebo dojde k NFC komunikaci. Pokud má cestující k mobilní aplikaci přiřazenou platnou jízdenku, Časovku nebo Síťovku, pak se tato informace zobrazí na kontrolním zařízení včetně fotografie držitele.
Ne, nemusí. Připojení k internetu je ale nutné při zakoupení a aktivaci jízdenky, Časovky nebo Síťovky.
Je odpovědností cestujícího, aby byl schopen předložit platný jízdní doklad. V případě vybitého mobilního telefonu není zaručena úspěšná přepravní kontrola (více ve Všeobecných obchodních podmínkách).
Ne, ale uložená platební karta tuto funkci nahrazuje. Můžete tak nakoupit více jednotlivých jízdenek například pro svoje známé.
Aktuálně to není možné. Jízdenky ENT+ však lze zakoupit přímo ve vozidle u řidiče, průvodčí nebo na pokladně.
Ano, v Idolce si vyberete z kompletní nabídky jízdného, včetně té za zavazadlo.
Idolka vyhledá spojení mezi zastávkami, které jsou v IDOL a jsou obsluhovány spoji v IDOL. Doporučí vám i nejvhodnější jízdné. Zároveň upozorní na novinky či výluky v dopravě.
Ne, tato možnost se připravuje.
To možné není, Časovka i Síťovka můžou být v jednom okamžiku pouze na jednom identifikátoru. Je však možné kupóny převádět z jednoho identifikátoru na jiný, a to v aplikaci Idolka, e-shopu nebo na kontaktním místě IDOL.
Časovku i Síťovku si v e-shopu můžete převést na jiný identifikátor. V případě žádosti o vyplacení poměrné části hodnoty Časovky nebo Síťovky z tohoto identifikátoru je nutné zaslat vyplněný formulář z webu www.iidol.cz na e-mail info@korid.cz. Částka je vrácena na účet cestujícího. Při žádosti o vyplacení v hotovosti je nutné navštívit kontaktní místo IDOL. Důvody k vyplacení naleznete v SPP zde:
V případě reklamace nás, prosím, kontaktujte na zákaznické lince +420 488 588 788, přes webový formulář na www.idolka.cz, vyplněním formuláře na www.iidol.cz nebo na e-mailové adrese info@korid.cz.