Systém poptávkové dopravy umožňuje operativně přizpůsobit nabídku veřejné dopravy aktuální poptávce cestujících – tím dochází k vyšší efektivitě veřejné dopravy a k úspoře finančních prostředků v místech/čase, kde/kdy není nabídka využitá. Zároveň však nabídka spojení zůstává zachovaná, příp. je možné ušetřené prostředky využít pro její zlepšení.
Systém poptávkové dopravy zajišťuje Centrální dispečink IDOL - tel.: 704 702 000 (v provozu 4:00 - 24:00)
Jak to funguje?
Do jízdních řádů jsou zapracované spoje, které do některých zastávek (úseků) zajíždí pouze v případě, je-li o takovou přepravu zájem. Zájem cestující projeví buď:
* V některých výjimečných případech je doba prodloužena - konkrétně jsou informace uvedeny v jízdním řádu dané linky.nejpozději 30 minut před pravidelným odjezdem spoje ze zastávky (ve vybraných zastávkách může tato doba být až 60 minut – konkrétní doba objednávky bude upřesněna pod každým jízdním řádem dané linky);
Manuál poptávkové dopravy s kompletním přehledem informací je ke stažení zde.