velikost textu: A A A

Aktualita

Nástup do vlaku jako horolezecký výkon

22/08/16

Tento týden jsme reagovali na připomínku cestujících, kteří s námahou nastupovali do moderní nízkopodlažní jednotky z nižšího zastaralého nástupiště v Doksech.

 

 

Téma modernizace železničních stanic a jejich nástupišť stojí za průběžnou informaci. V Doksech i ve většině stanic po celém Libereckém kraji bohužel dosud neprošla nástupiště rekonstrukcí a historická výška nástupní hrany neodpovídá úrovni podlahy dnes již běžných nízkopodlažních vozidel. S ohledem na platnou legislativu není možné vyřešit výšku nástupní hrany žádným jiným způsobem, než modernizací (novostavbou) nástupišť. Pro stavbu nástupiště je třeba zpracování projektu a získání stavebních povolení od Drážního úřadu. Nová legislativa si také vymiňuje větší šířku u všech nových, resp. modernizovaných nástupišť, než tomu bylo v minulosti. Proto nová nástupiště ve stanicích téměř vždy znamenají celkovou přestavbu nádraží se zvětšením osové vzdálenosti mezi kolejemi tak, aby se mezi nimi dala širší nástupiště umístit.

 

Modernizace nástupišť v Libereckém kraji probíhají postupně. Nedávno byla vybudována nástupiště na celé trati z Liberce přes Tanvald až do Harrachova, předtím se modernizace dočkalo 5. nástupiště v Liberci, ze kterého se odjíždí směrem do Hrádku nad Nisou. Moderní nástupiště již mají i železniční stanice České Lípa-Holý vrch, Turnov, Kryštofovo údolí a další.

 

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC), které péče o nástupiště dle zákona přísluší, aktuálně připravuje v Libereckém kraji modernizaci nádraží Frýdlant v Čechách, Raspenava, Malá Skála a také modernizaci stanic a zastávek v úseku Liberec - Česká Lípa.

 

Modernizaci železniční stanice Doksy i dalších výše nejmenovaných stanic zatím SŽDC, v plánu přípravy staveb nemá. Liberecký kraj se vytrvale snaží do tohoto plánu plánů přidat i další tratě a stanice. Výsledky vzhledem k administrativní i finanční náročnosti bohužel nelze očekávat v krátké době.

 

 

vytisknout

 zpět